Arvot asuvat ihmisissä
Arvot eivät toteudu paperilla vaan ihmisissä ja heidän toiminnassaan.
Näin me ajattelemme arvoistamme ja niiden näkymisestä arjessamme:
Asiakaslähtöisyys
Teva-Teamin vuosikymmenet alalla ovat opettaneet tunnistamaan asiakastarpeita. Aina tarve ei ole sama kuin tilaus: siksi otamme kunnolla selvää tarpeesta ennen tarjoamista. Näin emme myy liikaa, liian vähän tai vääränlaista. Aidon asiakaslähtöisyyden ansiosta pisimmät asiakassuhteet ovatkin kestäneet koko 30 vuotta.
Kari Känkänen, myyntipäällikkö
Innostus
Innostunut ilmapiiri tuo menestystä myös asiakkaalle. Olemme ongelmanratkaisijoita ja suunnittelukumppaneita, halukkaita löytämään helpottavia ratkaisuja. Olemme innokkaita tarjoamaan myös uusia tuotteita silloin, kun se istuu asiakkaan tarpeeseen. Usein kuulemmekin asiakkaalta, että ”enpä arvannut, että teiltä saa tällaistakin!”
Lari Molkka, toimitusjohtaja
Rehellisyys
Olemme alusta asti halunneet olla asiakkaillemme luottokumppani. Se tarkoittaa, että joskus pitää rehellisesti kertoa myös ongelmista – niitä kun elämässä ja bisneksessä tulee väistämättä joskus vastaan. Näissäkin tilanteissa on tärkeintä pitää kirjan kannet auki ja hakea ratkaisu asiakasta parhaiten palvelevalla tavalla.
Pekka Molkka, hallituksen puheenjohtaja
Toimintaketju
Se, mitä loppuasiakas saa, on jokaisen toimintaketjun osan summa. Siksi käymme säännöllisesti valmistajillamme. Haluamme tuntea tuotteet, toimintatavat ja tekijät, koska lopulta vastuu toimitusten laadusta ja aikatauluista on meillä. Haluamme myös, että kaikki ketjussamme tietävät olevansa meille arvokkaita.
Lari Molkka, osto ja myynti
Luotettavuus
Asiakkaan pitää pystyä luottamaan yhä nopeammin pyörivässä liike-elämässä siihen, että meillä napataan tilaukset viipymättä ja laitetaan tavara liikkeelle. Meidän logistiset kumppanimme ovat sellaisia, että voimme luvata ripeät toimitukset ja olla sanojemme mittaisia: pääosin kaikki varastotavara lähtee eteenpäin jo tilauspäivänä.
Ari Tarkkanen, varasto
Viestintä
Asiakkaalle ei voi oikeastaan koskaan viestiä liikaa; pikemminkin ongelmat syntyvät silloin, jos asiakkaalle on epäselvää, mitkä ovat aikataulut tai onko tilaus vastaanotettu. Tässäkin pidämme asiakkaan ykkösenä ja tietoisena kulloisestakin aikataulusta tai mahdollisesta käänteestä. Myös ongelmista viestitään viipymättä, jotta saadaan yhdessä sovittua korjausliikkeet.
Jouni Vuorinen, varasto ja toimitusten seuranta